اکران ویژه فیلم مشق امشب

اکران ویژه فیلم مشق امشب

درباره مشق امشب

مستند«مشق امشب»ساخته اشکان نجاتی و مهران نعمت‌اللهی، به باور بسیاری ادامه‌  فیلم «مشق شب» عباس کیارستمی است.

شاید این برداشت به این دلیل است که در واقع  مضمون عملکرد نظام آموزشی که عباس کیارستمی در سال ۶۷ با فیلم «مشق شب» به آن پرداخت بار دیگر در «مشق امشب» از سوی اشکان نجاتی و مهران نعمت‌اللهی مورد توجه قرار گرفته است.

روزنامه هم‌مهین به مناسب گفتگو با یکی از کارگردانان فیلم نوشت: «مستند «مشق امشب» خود اثر مستقلی است که در پس محور اصلی سوژه خود که نقد نظام آموزشی است، لایه‌های اجتماعی و فرهنگی تنیده شده با این سوژه را هم صورت‌بندی و روایت می‌کند. چنانکه می‌توان آن را مستندی درباره فرهنگ آموزشی و آموزش فرهنگی هم دانست که با رویکردی آسیب‌شناسی، تصویری واقعی هرچند تلخ از شکاف طبقاتی در جامعه ما و تاثیرات مخرب آن بر کودکان و آموزش و تربیت آنها را بازنمایی می‌کند.»

اکران ویژه فیلم مشق امشب

دبیرخانهٔ مقابله با فقر و نابرابری آموزشی با همراهی انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات، انجمن دانش آموخته‌گان دانشگاه شیراز و خانه اندیشمندان علوم انسانی رویدادی را با محوریت اکران فیلم «مشق امشب» برگزار می‌کند.

اکران ویژه مستند «مشق امشب» روز ۸ اسفند ماه ساعت ۱۶ در تالار فردوسی خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار می‌گردد. در این رویداد مهران نعمت‌الهی یکی از کارگردان مستند حضور خواهند داشت. از علاقه‌مندان دعوت به عمل می‌آید در این رویداد حضور بهم رسانند. 

نشانی: خیابان نجات الهی، بوستان ورشو، تالار فردوسی 

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *