اندیشکده مقابله با فقر و نابرابری به جامعه اندیشکده‌ها پیوست

اندیشکده مقابله با فقر و نابرابری به جامعه اندیشکده‌ها پیوست

 اندیشکده مقابله با فقر و نابرابری در جامعه اندیشکده ها ثبت شد.

« اندیشکده مقابله با فقر و نابرابری» فعالیت خود را در سال اول بر موضوع فقر و نابرابری آموزشی و در سال دوم در حوزه فقر معلولین خود را آغاز کرد. این اندیشکده تلاش دارد تا در حوزه‌های مختلف فقر و نابرابری ورود نماید. هدف اصلی اندیشکده بررسی وضعیت فقر در کشور و ارائه راهکارهایی برای جبران آن است. چشم انداز ما در حوزه فقر آموزشی ایجاد کانون‌های دائمی اصلاح نظام آموزش و پرورش از طریق متشکل شدن خانواده‌ ها، کانون‌ های صنفی، رسانه‌ ها، سازمان‌ های مردم نهاد، دانشگاه‌ ها و خیریه‌ ها است.

اصلاح نظام آموزش و پرورش در جهت تامین منافع بلندمدت دانش آموزان از طریق همکاری نیروهای اجتماعی با دولت، شناسایی نیروهای تحول خواه در حوزه آموزش و پرورش، ایجاد فضایی برای گفتگو و انتقال تجربه میان تحول خواهان، تقویت گروه های جامانده و کم صدا، تقویت ظرفیت سیاست گذاران و نیروهای اجتماعی از جمله ماموریتهای این اندیشکده است.

در این اندیشکده کارگروه های معلولیت که موضوعات مربوط به معلولان را بررسی می‌کند، کارگروه رسانه که رسانه ها و فضای مجازی، کارگروه حمایت طلبی که درحوزه حمایت طلبی و سیاستگذاری و کارگروه سنجش فقر و نابرابری که موضوعات به فقر و نابرابری را دنبال می‌کند ایجاد شده است.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *