اولین همایش والدین فرزندان آسمانی برگزار شد

اولین همایش والدین فرزندان آسمانی برگزار شد

اولین همایش والدین فرزندان آسمانی با هدف تکریم والدینی که دردی گرانسنگ را به فعلی گرانقدر تبدیل کردند با حضور رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور و جمع کثیری از خیرین ، 13 اسفند ماه سال جاری برگزار شد.

به گزارش خبرنگارجامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، اولین همایش والدین فرزندان آسمانی صبح امروز13 اسفند ماه سال 1402  در محل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور باحضور دکتر ناصر قفلی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، مهندس جعفری مدیر عامل ،خانم دکتر مهاجرانی رئیس کمیسیون امور بانوان ،  شریعتی رئیس مجمع خیرین مدرسه  ساز شهرستان های استان تهران ، مهندس شاهسوارانی نایب رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان مازندران ، رضوی رئیس مجمع خیرین مدرسه  ساز  استان لرستان ، دکتر ناصر مهدوی  فیلسوف و روشنفکر دینی، استاد عرفان اسلامی دانشگاه شهید بهشتی، اسلام پژوه، مفسر و شارح مثنوی، مهندس راشکی معاون مشارکت های مردمی سازمان نوسازی ، شهره حافظی فرزند مرحوم محمد رضا حافظی ، خدیجه نیزاری رئیس شورای بانوان  خیرین  ،خانم پازوکی مسئول نمایندگی خیرین در تهران ، خانم خاکبازنژاد خیر نیک اندیش مدرسه ساز ، خانم هاشمی دبیر کمیسیون امور اقتصادی ،  پیروزان مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان های  استان تهران، نجفی افشار معاون مدیر عامل  و جمع کثیری از والدینی  که  فرزندانشان آسمانی شده  اند و به یاد آنها مدرسه ای بنا کردند برگزار شد.

خیرین در تکمیل مدارس نیمه تمام گام بردارند

دکتر ناصر قفلی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور در این مراسم، ضمن ارائه خاطره ای از دوران بچگی و از دست دادن خواهر و برادرشان اظهار داشت : این امر بهانه ای شد تا در بزرگسالی مدرسه ای به  نام آنها بنا نمایم .

وی از خیرین خواست در تکمیل مدارس نیمه تمام گام بردارند تا هرچه زودتر تمام مدارس نیمه  تمام در کشور  به  اتمام برسد.

همایش والدین فرزندان آسمانی هر سال برگزار خواهد شد

دکتر فاطمه مهاجرانی رئیس کمیسیون امور بانوان در ادامه این همایش،  ضمن خوش آمد گویی و خیر مقدم به میهمانان تصریح کرد: هدف از  ایجاد این همایش ، ایجاد یک شبکه بین عزیزانی است که عزیزی را از دست داده  اند و برای کمک به  کسانی که این اتفاق برایشان افتاده است . در این همایش دعوت کردیم از عزیزان برای دعوت به کارهای خیر همچون مدرسه  سازی، مدرسه داری و مدرسه یاری و این کار برای انتقال تجربه میان آنها  لازم بود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ، همایش والدین فرزندان آسمانی از این پس هر سال برگزار خواهد شد افزود : تعدادی از افراد هستند که به جهات مختلف درگیر موضوعی به نام فقر هستند . زنگ همیاری طرحی است  برای کمک به این دانش آموزان . به کمک این طرح فقر درون مدرسه را شناسایی و به ان کمک می کنند .

خانم شهره حافظی نیز در ادامه  ضمن گرامیداشت یاد وخاطره  پدر اظهار داشت :سلام و خیر مقدم می گویم خدمت والدین فرزندان آسمانی .این مراسم یادبودی خواهد بود برای فرزندانشان ،شما خوبان درد آشنای محمد رضا حافظی بنیانگذار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور و یاران صدیقش را درک کرده اید و یار ایشان بوده و هستید. راهی که پدرم بنیان نهاد و با سرمایه خود توسعه داد به جایی رسید که آوازه مهربانی شما خوبان نه تنها در ایران بلکه در جهان شد. شما خیرین نیک اندیش سرمایه های مادی و معنوی خود را در این راه وقف نموده اید .بنده به عنوان عضو کوچک از خانواده بزرگ خیرین مدرسه ساز عاقبت به خیری در دنیا و آخرت را برای همه از خداوند متعال خواستارم.

در خواست ربیعی از خیرین : مدارس خیر ساز مناسب سازی شود برای معلولین

ربیعی وزیر اسبق کار  و خیر نیک اندیش مدرسه ساز در این همایش اظهار داشت : همه انسانها در طول زندگی دچار سوگ می شوند و از دست دادن یک مفهوم مشترک میان تمام انسانها است . طرز برخورد ما  با سوگ موجب تفاوت بین انسانهامی شود  .

وی ادامه داد: بعد از اینکه انسان عزیزی را از دست می دهد میماند با  دیوارهای خاطرهای فرو ریخته و  همه ما در مواجه با سوگ عکس العمل هایی از خود نشان می دهیم که از آن جمله می توان به انکار ، خشم ، مجادله با خدا و در نهایت پذیرش اشاره کرد .

وی بیان کرد: برای بعضی از ما سوگ وسیله  ای می شود برای رشد و از  رنج خود پایه ای می سازیم تا از رنج دیگران  بکاهیم. 

دکتر ربیعی در ادامه آماری از کودکان بی سرپرست ، معلول و استثنایی ارائه داد و گفت : متاسفانه هزینه تحصیل یک دانش آموز در مدرسه استثنایی  15 برابر هزینه یک مدرسه  دولتی عادی است .

وی در ادامه از خیرین نیک اندیش خواست مدارسی را که خود بنا نموده اند مناسب سازی نمایند تا  کودکان  معلول هم بتوانند در این مدارس تحصیل کنند.

دکتر ناصر مهدوی  فیلسوف و روشنفکر دینی، استاد عرفان اسلامی دانشگاه شهید بهشتی، اسلام پژوه، مفسر و شارح مثنوی در ادامه  این نشست با ارائه آیاتی از قران مجید در خصوص سوگ اظهار داشت :  با شما خیرین نیک اندیش که فرزندان آسمانی دارید  همدردی می کنیم ما  و جامعه نیاز داریم به  قلب و دست بخشنده شما بزرگواران ، ما خدا رو داریم و غمی که بر ما تحمیل شده . از خداوند سپاسگزارم که مرا در این محفل جا داد . 

در ادامه این نشست صمیمانه،  خیرین در خصوص فرزندان آسمانیشان و مدارسی که  ساختند تجربیاتی را بیان کردند.

نزاکت اللهیاری 

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *