مدرسه زمستانه فقر و نابرابری برگزار می‌شود

مدرسه زمستانه فقر و نابرابری برگزار می‌شود

مدرسه زمستانه فقر و نابرابری به منظور ارتقای دانش آکادمیک دانشجویان و سیاستگذاران اقتصادی از ۱۱ تا ۱۴ بهمن سال جاری در دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

مدرسه زمستانه فقر و نابرابری، به میزبانی اندیشکده سیاستگذاری اقتصادی تهران، به منظور ارتقای دانش آکادمیک دانشجویان و سیاستگذاران اقتصادی برگزار می‌شود. این مدرسه به بررسی جدیدترین تحقیقات، روش‌شناسی‌ و کاربردهای عملی در زمینه فقر و نابرابری می پردازد. این دوره با مطالعه پویایی فقر، با استفاده از داده‌های مقطعی مکرر برای درک چگونگی تغییر فقر در طول زمان آغاز می‌شود. همچنین ساخت پنل‌های مصنوعی در مالزی، تخمین‌هایی در سطح خرد بررسی و به بینش‌هایی درباره تجربیات فردی فقر دست خواهیم یافت.
با حرکت به سمت فقر چند بعدی، یک رویکرد الگوریتمی برای اندازه‌گیری فقر مطلق و فراتر از ارزیابی‌های سنتی مبتنی بر درآمد را معرفی خواهیم نمود. شاخص چند بعدی فقر (MPI) توضیح داده خواهد شد و با استفاده از بینش‌های پایگاه داده رفاه ایران به سیاست‌گذاری مبتنی بر شواهد خواهیم پرداخت. کارگاه تعاملی R شرکت‌کنندگان را با نحوه استفاده از داده‌های سطح خرد از نظرسنجی درآمد و هزینه خانوارهای ایران (HIES) برای اندازه گیری فقر آشنا می‌کند.
در حوزه برابری فرصت‌ها، این مفهوم را تحلیل کرده و به طور عملی از طریق شاخص فرصت‌های انسانی در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا (MENA) به کار می‌بریم و نظریه را با تصمیم‌های سیاستی دنیای واقعی پل خواهیم زد.
این دوره دید خود را برای رسیدگی به نابرابری در سراسر جهان گسترش می‌دهد. ما تفاوت‌های جهانی در درآمد، ثروت و منابع را بررسی می‌کنیم، دیدگاه‌های تاریخی در مورد نابرابری در ایران قبل از انقلاب 1979 را بررسی می‌کنیم و به نابرابری بازار کار در مصر خواهیم پرداخت. این برنامه با نگاهی تکان‌دهنده به بی‌خانمانی، ارتباط فقر و نابرابری در کلگری کانادا به پایان می‌رسد.

علاقه مندان جهت شرکت در این مدرسه به لینک زیر مراجعه نمایند:

https://evand.com/events/poverty-and-inequality

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *